Draai jij jouw hand niet om voor meerdere projecten tegelijk? Kun jij makkelijk schakelen tussen verschillende merken en vind je het een leuke uitdaging om alle doelen binnen de deadline te behalen? Ben jij creatief in het bedenken van nieuwe strategieën en oplossingen? En ben jij een stevige gesprekspartner met een goede kennis van marketing? Lees dan snel verder!
Koninklijke Eisma is een dynamisch en enthousiast mediabedrijf in o.a. B2B-vakinformatie. Vanuit de vestigingen in Leeuwarden en Doetinchem creëren en verspreiden we hoogwaardige vakinformatie via elk denkbaar kanaal. Ter uitbreiding van onze marketingafdeling in Doetinchem zijn wij op zoek naar een
Projectmanager Marketing, m/v
20-36 uur per week
Wat ga jij doen?
Onze ruim 30 merken hebben we op de afdeling verdeeld in drie segmenten; salesmarketing, lezersmarketing B2B en lezersmarketing B2C. In principe heeft iedere projectmanager een eigen segment.
Als projectmanager word je verantwoordelijk voor zo’n 10 titels, of liever gezegd: merken. Voorbeelden van enkele merken waarvoor je aan de slag gaat zijn Het Schaap, Piloot & Vliegtuig, Warehouse Totaal, TTM en Metaal Magazine. Dit zijn JOUW merken, waarvoor jij alles in goede* banen gaat leiden.
Jij vertaalt de strategische (jaar)plannen van de uitgevers en redacteuren samen met de specialisten op jouw eigen afdeling in concrete marketingprojecten. Denk aan een multimediale campagne voor het werven van nieuwe abonnees.
Die projecten zet je vervolgens uit in het projectmanagementsysteem zodat jouw marketingcollega’s, die de uitvoer voor hun rekening nemen, precies weten wat ze moeten doen en wanneer. Dat betekent:
- goed luisteren naar de plannen en wensen van de uitgevers
- zorgen voor draagkracht binnen het merkteam. Marketing kan de multidisciplinaire projecten niet uitvoeren zonder hulp van redactie en sales
- doelen en resultaten goed monitoren en bijsturen waar nodig
- stevig advies durven geven om doelen te behalen en met nieuwe ideeën komen. Marketing is immers jouw expertise!
- duidelijk projectplan inclusief briefings opstellen aan jouw marketingcollega’s (garbage in = garbage out)
- dat managen jouw middle name wordt. Je managet verwachtingen, planningen, kosten, doelen en meer
- het beoordelen, en waar nodig bijsturen, van output. Jij bent verantwoordelijk voor het eindresultaat van het volledige project
- wekelijks rapporteren aan het merkteam
*Goed is een understatement. Jij gaat de boel in strak georganiseerde en supersoepele banen leiden!
Het huidige marketingteam bestaat uit 7 marketingspecialisten en 4 projectmanagers onder leiding van een Marketing Manager die eindverantwoordelijk is voor het team en de strategie.
Wat neem je mee?
- Je hebt minimaal hbo werk- en denkniveau;
- Je hebt al enkele jaren werkervaring als projectmanager en weet jouw weg te vinden in een complexere organisatie;
- Jij bent een echte MarCom allrounder en daarmee een fijne sparringpartner voor je collega’s;
- Jij weet strategische plannen om te turnen in concrete projecten met een kop en een staart incl. planning en concrete doelen. Geen zorgen: je doet het natuurlijk niet alleen;
- Tijdsdruk doesn’t impress you. Net als collega’s die ‘even een tussendoortje’ hebben. Jij durft nee te zeggen, maar gaat ook tot het gaatje wanneer iets wél met spoed af moet.
Wat bieden wij?
Je komt te werken in een financieel gezond bedrijf, dat veel waarde hecht aan kwaliteit en waarin veel ruimte is voor jouw eigen input op het commerciële vlak. Er is budget voor het realiseren van de gezamenlijk gestelde doelen en je krijgt de kans mee te bouwen aan de organisatie. Samen met een gedreven team heb je dus alle middelen om er een succes van te maken.
- Een baan van 20 – 36 uur;
- De aanstelling is in eerste instantie voor 12 maanden met bij goed functioneren de intentie om je contract te verlengen;
- Een inspirerende en informele werkomgeving in een team van 12 enthousiaste projectmanagers en marketeers, in Doetinchem;
- Een afwisselende functie waar je veel over Marketing en Communicatie kunt leren;
- De mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen door training, cursus en opleiding;
- De mogelijkheid om hybride te werken;
- Een werkgever waar vrijheid, creativiteit en resultaat erg belangrijk zijn;
- De ruimte om deze nieuwe functie zelf in te richten;
- De vrijheid om mee te denken en nieuwe ideeën aan te dragen;
- Zelfstandigheid en verantwoordelijkheid;
- Leuke team- en bedrijfsuitjes en een actieve personeelsvereniging;
- Een bruto fulltime salaris tussen de € 2.500,00 en € 3.850,00 afhankelijk van je ervaring;
- Secundaire arbeidsvoorwaarden volgens de CAO voor het Uitgeverijbedrijf.
Waar ga je werken?
De Koninklijke Eisma (sinds 1874) is uitgever van hoogwaardige informatie en communicatieproducten en -diensten (o.a. vaktijdschriften, websites en e-mail nieuwsbrieven, events/awards, webinars, content marketing, E-congressen en leermiddelen) in diverse business to business- en educatieve markten. Jongbloed Media is ook een onderdeel van Koninklijke Eisma. Vanuit de vestigingen in Leeuwarden en Doetinchem zorgen 135 professionals en honderden freelancers voor kennis en communicatie mogelijkheden die leiden tot succesvolle resultaten van onze klanten (meer dan een half miljoen ondernemers en onderwijsinstellingen in Nederland en België).
Wat typeert onze organisatie?
Kenmerkend voor Koninklijke Eisma zijn de korte lijnen en de ruimte voor groei en zelfontplooiing. Medewerkers hebben de mogelijkheid om het werk hybride in te richten, waarbij er wel gewerkt wordt met een aantal voorkeurskantoordagen.
Daarnaast is de gedrevenheid en de wil om samen te groeien en resultaten te behalen typerend voor Koninklijke Eisma. Samen bereiken we meer dan alleen, dus de bereidwilligheid om elkaar te helpen is groot. Uiteraard is ook ruimte voor gezelligheid en hebben we regelmatig een personeelsuitje met het team of het gehele bedrijf.
Het doel
Het belangrijkste doel van Koninklijke Eisma is het delen van vakinformatie, waardoor mensen op de hoogte zijn van de nieuwste ontwikkelingen, hun werk beter kunnen uitvoeren en ideeën kunnen opdoen.
Voor de projectmanager is het belangrijk om doelgericht te werk te gaan en de effecten te meten. Zo bepaal je of we de markt wel voldoende in beeld hebben, of we de juiste mensen bereiken, of de inzet voldoende oplevert etc.
Ben jij degene die we zoeken?
Ben jij de projectmanager die wij zoeken en lijkt het je leuk om bij ons komen werken?
Dan komen we graag met je in contact! Stuur jouw motivatie en cv naar HR Functionaris Astrid van Amerongen,
Voor vragen kun je contact opnemen met Cheyenne Holtrop, Marketing Manager. Mail haar op of bel naar 06 2728 1696.